A Plana

 
A Plana.

A Plana ye una aldeyeta de o que fue o municipio de Muro de Roda. Nos trobamos a la envista d'as enrunas quan baixamos dende a Corona de camín ta Arasanz.

Teneba dos casas, bien austeras y no guaire grans, con as suyas construccions auxiliars: bordas, corrals y palleros. I hai tamién una prensa de vino a o canto d'una d'as casas.

A Plana domina una buena envista d'a valle meya d'o río Cinca dende a ladera occidental d'o mont de Muro, una zona muy solana y que debeba vivir sobretot de granos, oliveras y cultivos de secano. Esta baixant d'a sierra tiene más fuents que a que mira t'a Fueva. Manimenos, no i hai garra ríos ni barrancos que s'aguante tot l'anyo. Por as condicions cheograficas y climaticas d'o puesto aon ye, no pienso que tenese regano, u si en teneba debeba ser bel gortichón que se podese regar con o entibo d'una fuent u poco más.

As aldeas de Muro tienen todas o mesmo aire humilde, en contraste con poblacions que no son leixos, como Arasanz, aon que i habeba casas grans y prosperas que espleitarían de seguro atros recursos en a ribera. A Plana, como as suyas chirmanas, nunca va recibir os servicios que agora consideramos indispensables: no le va llegar l'augua ni a luz, no teneba escuela ni una pista, y toda comunicación se teneba que fer troixando por senders de ferradura, que d'ixos sí que n'i hai muitos en a redolada.

Como as atras aldeas que le debeban a existencia a Muro de Roda, va fer parte d'ixe municipio dica que desapareixió. En os anyos 1960, en plena epoca de construcción d'o pantano de Mediano (que cacegaría tot o futuro d'a suya redolada), tot o municipio perdió población de contino y remató por absorver-lo Tierrantona. D'aquella fusión amaneció o municipio actual de a Fueva.

Dende un atro punto d'envista.

Tamién fue parte de Muro de Roda:

  • A Corona.
  • Fumanal.
  • A Lecina.
  • Ministirio.
  • O Montero.
  • Muro de Roda.
  • O Pamporciello.
  • O Plano.
  • Susiat.

Fiestas:

Como totz os nuclios de Muro de Roda, feban a fiesta pa Sant Bartolomé, o vintiquatro d'agosto, con misa y congregación alto en Muro aon que ye la ilesia de o santo patrón.

Pa qui s'haiga quedau con forniguilla:

-Casa 1 (SIPCA 1-INM-HUE-003-113-195).

-Casa 2 (SIPCA 1-INM-HUE-003-113-196).

-La Plana en ''Despoblados en Huesca.com''.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Destacaus

La Cort (de Tricás)

La Cort , que antes s'heba conociu como La Cort de Tricás y que en castellano s'escribe oficialmente « Lacort » (en chunto arti...

Dentradas populars